Snittbetyget från samtliga sidor
Fredrik
On our holiday in Tignes, France, we were met At Geneva Airport by a couple of teenagers. They joked about hoping we were not as unlucky as the guest the other week, whom was trapped in the regional traffic for 9 hours. Rather than communicating this and preparing people for an expected scenario (the bussdriver confirmed the airport meet & greet knew about the horrible traffic) he just sent us of. We ended up spending 8 hours in a crowded buss, missing dinner reservations in town and feeling exhausted. No compensation offered.
Now, on the way back to the airport, we were hit by the same kind of traffic. No transfer guide, no information - and in the midst of competing agains the clock, the bussdriver needs a 30 min rest due to regulations. Guest lookin at spending the rest of the day on the airport cause of the missed flights.
Horrible organizing. I’m positive no one in the bus will travel with Langley again, nor any of their other friends and family.
The hotel in Tignes has a good location, and the Swedish staff kind and helpful, but the rest - food, service, cleanliness - is average or below expectations.
Don't count on this company to deliver you a perfect holiday - it does not seem they actually care.
Anna Willman
An experienced and professional travel agent with headquarters in Gothenburg Sweden. They operate in various places in Europe and South America. I like their package holidays with half board including breakfast buffet with local touch as well as the 3 course dinners prepared by professional chefs.
Richard
Kaos på flygplatsen i Geneve. Inga transferbussar släpps iväg pga ett flyg från Göteborg inte har kommit iväg. Total avsaknad av handlingsplan hur de skall agera. Så kasst av ledningen på Langley att inte se till artade kan hantera denna situation på ett vettigt sätt! Förseningar på minst 6 timmar väntar med en natt på flygplatsen och transferbussen. 🤬
Peter Bröcken
I tre decennier har vi rest med Langley. De 5 stjärnorna får generalisera alla dessa resor och inte bara ett enstaka tillfälle. 5 stjärnor framför allt till helt fantastiska ungdomar som möter oss på de resmål vi besöker, och nu får även den administrativa personalen ta del av stjärnorna för visad mänsklig omtanke. Vi har rest och kommer fortsätta resa med er!
Marcus Hofstee
Don’t book anything with the agency what so ever. They can’t be trusted and they cancel trips a couple of days in advance and won’t pay the money back.
agnes andersson
Det värsta jag vart med om
Jag ångrar att vi köpte den här resan.
Det blev en lång process med ARN som dömde till vår favör. Langley vägrar följa ARN-beslutet och betala tillbaka.
Mitt tips, åk inte med en firma som är oseriös och inte följer ARN-beslut. Man känner sig extremt maktlös att kämpa mot en sådan firma som inte gör rätt för sig. Hade det inte kostat mig något hade jag givetvis dragit dem till rätten. Vi fick betala 70000 för tre dagar på Guadelope.
Marie Bohlin
Varning för Langley - vår resa till Guadeloupe blev avbruten efter 4 av 14 dagar. Ingen återbetalning över huvud taget trots att deras egna resevillkor anger att så ska ske. Boka inte med Langley om du inte är beredd att förlora såväl upplevelse som pengar.
Pia Lundqvist
Vid bokning av resa får man inte vara vilseledande, vi bokade resa via Langley till Alperna, frågade särskilt om avbokning då vi var lite osäkra, inga problem sa säljaren, ni låter bara bli att betala. Vi fick bekräftelsen med faktura, deposition skulle vara betald inom en vecka resterande belopp i slutet på december. Vi betalade depositionsavgiften men var sedan tvungna att ta beslut om att vi inte kunde resa iväg . Vi betalade då helt enkelt inte in resterande belopp eftersom det var så vi trodde det fungerade , tyvärr hade vi inte läst igenom de fem sidor långa kontraktet med liten text. Vi får ett mail den 11 Jan där de frågar efter betalningen för resan, får då också veta i mailen att om inte resterande belopp är betalt innan 14 Jan så kan resan komma att avbokas automatiskt, vad bra tänkte vi då är det löst. Men inte då, i förrgår 8 februari blev vi uppringda av Langley där de frågar efter betalningen, vi säger då som det är att vi trodde att den var avbokad. Så är det inte säger säljaren, vi får två alternativ antingen betalar vi in 50% av resans pris idag, väntar vi tills imorgon med att avboka måste vi betala hela!! Vi säger då att vi trodde att den var avbokad eftersom det var så vi hade tolkat det hela. Vi har nu betalat nästan 12000,- för en resa som vi inte kan genomföra!! Vi betalar detta under protest och kommer att göra en anmälan till ARN.