Snittbetyget från samtliga sidor
Mr to you
Efter att min bil blev påkörd för 4a månader sedan, har jag fortfarande inte fått någon återkoppling.
Jag har ringt 5 gånger , de svarar att de ska återkoppla. Det gör dem ej.
Mitt försäkringsbolag har sänt över alla dokument som de behöver.
Bra att veta hur de fungerar när man får en skada, resultat blir aldrig mer volvia som försäkringsbolag...
Tips jämför även priser med andra bolag, ta inte volvia av rutin. Deras prisbild är hör numera
Alex C
Otroligt oseriöst bolag. Var med om viltolycka så bilen behövde skrotas så påstod de att min bil var värd 78 000kr trots att bilen var värd. 120 000. Fanns en bil exakt som min ute i annons med lite mindre utrustning ån min för 110 000 som dem blundande för. Överklagade och dem hämtade en opartisk värderare som värderade den till 105 000kr men inte ens det godkände dem. Akta er för dessa.
A X
Om man hade kunnat sätta -10 stjärnor så hade jag gjort det! Fruktansvärt dålig service till att börja med. Säljer försäkring som inte gäller när det väl händer nåt. Undvik detta bolag!
Maciej Grędys
very irresponsible company. I think the people working in this company need some training in work efficiency and computer use. It's been 2 months since the small damage to my bumper and the matter has not been resolved. It's better to avoid this company.
Maria Spring
Volvia suger fett. Jag har haft kontakt med en Volvoverkstad för över 2 år sedan (och jag har lämnat in bilen flera gånger sedan dess, men ingen har löst problemet). Och nu när allt gått helt åt helvete säger Volvia att bilen gått för långt, över 15 000 mil så då gäller inte motorförsäkringen..... snyggt jobbat Volvoverkstaden och Volvia.
Madelene Karlsson
Funkar som vilken försäkring som helst när inget händer. Men hamnar man i en bilolycka så hittar dom på saker för att inte betala ut ersättning för skada.
Man får väl vad man betalar för. Men var försiktiga med att välja detta bolag, då dom inte ställer upp när det väl behövs.
Claes Denbratt
Har varit kund där i över 40 år utan minsta skada. Ringer och frågar helt vänligt om jag som kund kan få lite rabatt samt att bilen körs ca 500 mil per år . Fick ett svar orda grant VI KAN VÄL INTE SÄRBEHANDLA OLIKA KUNDER ( Var glad att du inte har haft någon skada )
Bytte försäkringsbolag direkt fick bättre villkor och lägre pris .
Lars Koerdt