Samhällsbyggnadsbolaget IB Service AB

Samhällsbyggnadsbolaget IB Service AB

Snittbetyget från samtliga sidor

1.85 /5.00
2.2/5

Malou Thomsen

1.00/5.00

Otroligt dåligt! Jag har sagt upp min lägenhet i början av april än har den inte kommit ut på Homeq p g a att andra är före. Jätte konstigt! Det hör till att jag måste flytta 1 juni för jag flyttar i en nyproduktion. Får ingen kontakt med uthyraren. Vet inte när jag ska beställa städning. Jag får på detta sätt nästan 4 månaders uppsägning med 2 månaders dyra dubbla hyror! Jag har hyrt av olika värdar men det här är absolut sämsta. Glad att jag flyttar.

05/05/2023

Giorgos Zabetas

1.00/5.00

Στα σπίτια κρυώνουμε έχει 16 βαθμούς ζεστή ενώ ο νόμος λέει ότι πρέπει να είναι στους 20 βαθμούς . Τα πάντα χαλάνε και δεν τα επισκευάζουν και ακριβά ενοίκια. Αν σας τύχει ποτέ να νοικιάζεται σπίτι σε αυτούς φύγετε μακριά μην πάτε να το νοικιάζετε οι άνθρωποι είναι απατεώνες !

31/03/2023

Andre Mu

5.00/5.00

Min hyresvärd. Ferdi är bäst, jätte trevlig och snäll, alltid vill hjälpa till.

12/02/2023

Marina

1.00/5.00

Otroligt dåligt!! När man felanmälar något så händer ingenting. Det har 14 grader i lägenheten och vi fryser ihjäl.

24/11/2022

M E

1.00/5.00

Lätt att få lägenhet, men man förstår ganska snabbt varför. Kylskåpet var trasig och efter flera veckors väntan fick vi kylen bytt, men ingen på SBB tittade på kylen vi skulle få, utan bad flyttkillarna att avgöra skicket. Det luktade något fruktansvärt och det fanns t.o.m matrester och hårstrån kvar i kylen de kom med. Hade inget val än att börja skrubba i en halv dag. Glaskivorna var så fastklistrad i kanten att jag fick blötlägg alla delar för att få loss dem. Praktikanten på SBB tyckte jag skulle vänta med städningen till nästa dag, då de kunde ordna städfirma. Hon tyckte att jag skulle kasta alla mina varor och ta ut det på hemförsäkring. (Självrisken är 1500!!🤦‍♀️🤦‍♀️). Hade hon bara gjort sitt jobb och tittat i kylskåpet en gång hade hon förstått att kylskåpet behöver rengöras INNAN hon sänder den till en hyresgäst. Slutligen bestämde de sig för att dra av 300 kr på hyran. Tack SBB!! Jag hoppas att SBB lär upp alla sina praktikanter innan de sänder iväg dem på uppdrag, speciellt när de ska besikta en lägenhet! Det är en kamp att ha med SBB att göra, så välj gärna något annat om ni kan. Jag flyttar ut!

24/08/2021

Ahlam Abdulkraim

1.00/5.00

Jätte dåligt nästan 1 timmar väntar för att lämna ett papper. De behöver flera personal för att hjälpa flera kunder.

17/08/2021

Tv LG

1.00/5.00

Respektlösa, omänskliga och ignoranta hyresvärden SBB!!! Hyror ligger över 10.000kr men när man som hyresgäst gör felanmälan på minsta grejer det tar över ett år för att hyresvärden SBB ska åtgärda felet i lägenheterna!!! Det är oacceptabel och respektlös från SBB sidan. Tar höga hyror men inte fullgör sin plikt som hyresvärd enligt svenska lagen!!!

04/03/2021

ert tre

1.00/5.00

dålig hyresvärd. Omöjligt att resonera med dom. Dyra hyror för eftersatta orenoverade lokaler(tomma lokaler bredvis som ingen vill hyra) och tar över 1000kr extra utan att säga till att det kostar för att byta ut det mest grundläggande som elkontakt (10minuters arbete).

11/12/2019

Om Samhällsbyggnadsbolaget IB Service AB