Snittbetyget från samtliga sidor
Mohamad Al Saadi
Hej!
Jag köpte en bil från detta bilkontor i Eskilstuna.
När jag provade bilen och körde den tändes däcktryckslampan på instrumentbrädan.
När jag frågade honom om den. han sa att det finns en däck av sommardäcken är sliten och när jag bytta och sätter på vinterdäcken och bomber dem så slocknar ljuset.
Han sa också att den andra nyckeln finns på företagets kontor i ett annat område
Han sa till mig att han skulle skicka nyckeln till min adress .
Jag installerade vinterdäcken och pumpade upp dem, men lampan på bilens instrumentbräda slocknade inte.
Jag ringde honom och frågade honom om den andra strömbrytaren och berättade för honom att lampan inte hade slocknat.
Han sa att han skickar nyckeln till mig med Post Nord och glödlampan sa att luften stod på 2,6.
Jag körde bilen till huvudföretaget. De kollade det och kollade däcken.
De sa till mig att alla däcken inte har sensorer.
Jag ringde honom och berättade honom att jag tog bilen till detta företaget och vad de sa.
Han sa till mig att jag köpte den och att det var så jag sålde den, och han förnekade all kännedom om saken.
Jag kände mig lurad av den säljaren.
När jag frågade honom om nyckeln, sa han att han skickade den till mig och jag väntade en månad och ingenting kom.
Jag började ringa honom och han svarade inte på mina samtal.
Andreas Danielsson
Heter i dagsläget SA motor i mälardalen ab. Köpte en bil där i juni. Det har varit ett antal gånger på verkstad för den gick inte att starta när man hade åkte ett tag med den. Dom lyckades inte laga den. Lämnade in bilen på felsökning och fick att det var fel på bensinpumpen. Försäljaren säger att han ska stå för felsökningen. Dagen efter fick jag meddelande från verkstaden att dom hade hittat fler fel. Men det tänkte inte försäljaren stå för. Då förklarade jag för honom att jag anmäler det till ARN. Då svarade han med att han inte kommer betala för felsökningen heller. Försäljaren ljuger och säger att vi har kommit överens att om han betalar felsökningen så skulle jag inte anmäla. Något vi aldrig har kommit överens om. Efter ett tag kommer ett meddelande från försäljaren. Om han betalar fakturan så anmäler jag inte. Jag har nu anmält. Så håll er undan SA motor I mälardalen aka Mesta Bilhall
Jibreel von Platen
Köpte en bil här som senare på kvällen varnade för att batteriet inte laddar. Dagen efter startar den inte alls. Efter lite om och men så var det klart att generatorn va trasig. Vilket inte framkom innan köpet var genomfört. Nu när det är fixat så försöker han kräva pengar för reparation. Vi ses i rätten!
Ayat Mansour
Jag råder ingen att ta itu med detta bilföretag.
Dålig arbetare i att hantera kunder
Sami Zaher Alfoul
Den enda arbetaren som arbetar där är väldigt dålig och vet inte hur han ska hantera kunden.
Jag råder inte någon att handla eller köpa en bil från denna plats
Denise Sjöblom
Åkt långt för att köpa en bil. Provkörde och kändes ok! När vi säger att vi vill köpa bilen, säger han att han slutar nu och att vi får komma tillbaka imorgon. Eller hur. Glöm det! Lycka till att få dina bilar sålda.
Erik Starbäck
Fästmön köpte bil med ofungerande AC. Gjorde en formell reklamation, men har inte fått nån vettig respons som visar att någon tagit emot reklamationen. Lite om vartannat hänvisas till garantifirman och att ACn visst fungerade.
Hänvisas ibland till nåt protokoll att ACn funkade, men det protokollet vägrar de visa eller säga NÄR det gjordes.
De svarar inte i telefon eller vettig skriftlig information: Ibland skylls det på att jag är otrevlig, ibland att de varit lediga...
Kort sagt: De är extremt oproffsiga och okommunikativa. Jag får väl hoppas att de inte medvetet säljer ofungerande bilar, men vad vet jag. Att inte redovisa påstått existerande protokoll gör en ju misstänksam.
/Erik
Jdud Jdud
De är amatörer. Bilen var trasig och när de skulle åtgärda felet så blev det bara fler fel. Jag går vidare med rättsliga åtgärder och rekomenderar INGEN att köpa från de. De är både inkompetenta och sämst på det de gör.