Jag vill dela min erfarenhet efter att ha anlitat RIOS FLYTT för flytthjälp. Tyvärr blev min upplevelse inte bra och jag har försökt få kontakt med företaget i efterhand utan att få svar. Någon gång svarade de mig ang alla fel men de förnekade allt! Under flytten inträffade bland annat följande: • En byrå skadades under transporten.Stora bitar saknas på en sida. Då de plastat in byråerar vilket är bra men då de inte tar bort doldes ju den stora skadan! En mikrovågsugn blev kvar. trots full flytt beställts . Jag... fick skulden som inte nämnde den (!) men full flytt ÄR full flytt. Den stod ju färdig att ta med utan glasskiva och allt. När kattnätet skulle monteras ner kom personalen endast med en vanlig skruvmejsel trots att jag informerat i förväg om att det kräver skruvdragare, vilket gjorde att arbetet tog onödig tid pch någon snnsn fick komma från företaget Vid ett tillfälle satte sig en av flyttarna ner i fåtöljen precis när arbetet skulle börja och började prata med mig, vilket gjorde att jag till slut gick därifrån för att arbetet skulle kunna fortsätta.• Jag upplevde även bemötandet som otrevligt vid flera tillfällen och när jag försökte säga att jag betalade per timme reste han sig. Vidare träffade han på en bekant när lasten var på nya adressen, som för övrigt inte kom de hade kört fel trots att sträckan är 5 min bort! .• Dessutom användes min pirra UTAN att han frågade om fick det, denna lämnades sedan helt lerig på hjulen.... Det nekade man också till. Jag har vittnen till allt trots det har de INTE använt pirran, JAG skulle nämnt micron, och ang min fina byrå har de inte svarat. Jag har försökt kontakta företaget efter flytten för att få detta löst, men har tyvärr inte fått något gehör då de nekar till allt utom att de dragit av 30 minuter. Hur kan jag veta (?) flyttarna och bilen var bara borta plötsligt. Inget hej ens. Därför heller ingen koll när de avslutade... Jag delar detta för att berätta om min upplevelse som kund och hoppas fortfarande att företaget hör av sig så att vi kan lösa situationen. Jag har flyttat 15 gånger i mitt liv och här är besvikelsen mkt stor. En positiv sak, jag hade beställt fönsterputs, den var bra. Tack för ert svar. Jag står fast vid min upplevelse av flytten och den skada som uppstod på möbeln. Reklamationen gjordes inom rimlig tid efter att skadan upptäcktes, i enlighet med konsumenttjänstlagen. Jag vill också nämna att jag efter mitt omdöme blev uppringd av företaget. Samtalet upplevdes som obehagligt eftersom det inte handlade om någon lösning utan mest om att kritisera mitt omdöme och att ni inte gjort något fel vilket inte stämmer. Eftersom vi inte är överens kommer ärendet att prövas vidare i korrekt instans, vilket ni själva hänvisat till. Jag inväntar därför besked från en oberoende bedömning av ärendet
Aldrig mer Desenio! De har stängt sin telefon, svarar kl 23.30 på ett mail som var totalt luddigt... När man ska göra retur varnar jag för detta företag! De kräver att du har skrivare och de har BARA EN LEVERANTÖR för frakt.... Håller fortfarande på att försöka returnera men nu svarar de inte på mail heller. Handikappade....Ska de tar sig till ett bibliotek för att skriva ut fraktsedel? Har talat med BRING de tyckte det var märkligt att du bara erbjöd en typ NÄR DE HAR LABELFREE alternativ. Nu svarar ni inte mig. Trots att du svarade mitt i natten igår, Aldrig mer Desenio!