Konsulterade TC för ett antal år sedan i samband med en kris/depression. Min första kontakt med psykoterapi. Mycket udda erfarenhet. Svarade i sin telefon mitt under session, talade gärna och mycket om sin egen höga kompetens, ”oerhörda erfarenhet” och egenutvecklade tekniker samtidigt som hon skruvade otåligt på sig när man själv fick ordet. Jag mådde sämre efter varje session med TC men lyckades till sist - efter lång diskussion och många tusentals kronor - avsluta kontakten. Träffade kort därefter dels en terapeut... i privat regi dels en i offentlig vård, av olika skolor men båda väsentligt effektivare och positivare erfarenheter än TC.