Mitt senaste inköp på Ströms bestod av två par bomullsbyxor samt en kavaj. Efter att endast ha använt det ena paret byxor vid två tillfällen blev dock baken helt blanksliten – som om de använts dagligen i flera månader. Min första reaktion var att helt enkelt kasta byxorna (som kostade 1 000–1 500 kr paret), men jag valde i stället att återvända till butiken för att dela med mig av mina synpunkter. Tyvärr bemöttes jag omedelbart defensivt. Expediten förklarade att ”så där ser det ut när man sitter på en stol och blir varm”.... Jag påpekade att ingen rimligen skulle vilja gå ut med en blanksliten byxbak efter bara en användning och menade att kunder åtminstone borde informeras om att byxorna i praktiken inte håller mer än en gång. Jag lämnade därefter byxorna i butiken och gick därifrån. Eftersom jag är medlem har butiken mina kontaktuppgifter, men jag har inte blivit kontaktad – och med tanke på bemötandet förväntade jag mig det inte heller.