KundernasKundernasKundernas
KategorierNyheterBästa ValLogga inFör företag

Alla recensioner. Ett ställe.

Prata med oss
UtforskaSök företagFöretag per stadBästa ValNyheter
FöretagFör företagFöretagsinlogg
KundernasOm ossKontaktVanliga frågor
KontoLogga inSkapa konto

Populära kategorier

HantverkareBil & FordonBygg & RenoveringHälsa & SjukvårdSkönhet & HårvårdRestauranger & CaféerBostad & MäklareHem & HushållEkonomi & JuridikShopping & ButikerIT & DigitalHusdjur & Veterinär

Populära städer

StockholmGöteborgMalmöUppsalaVästeråsÖrebroLinköpingHelsingborgNorrköpingJönköpingLundUmeå

© 2026 Kundernas.se. Alla rättigheter förbehållna.

IntegritetspolicyAnvändarvillkor
ML

Mila L

3 recensioner2 företag2.3 snitt — Svagt
Reco.se
SVENSKA LÄRARFÖRSÄKRINGAR AB21 jan. 2025
Reco.se

Tecknade hemförsäkring för några år sedan. Hade ett mindre ärende och det var ok skött. Den personen var kunnig. Tecknade bilförsäkringen och fick prisuppgifter, för att sen upptäcka att det blev betydligt mindre rabatt. Låter det vara. Gör samma misstag när jag väljer att byta bilförsäkring för den andra bilen från ett tryggt stort bolag till Folksam genom Lärarförsäkringar. Upptäcker mycket högre premie än det vi kom överens om (och då var det överenskomna premien märkbart högre än min tidigare). När man sedan vill prata... om det, klaga, be om ändring så går det inte, damen som jag pratade med är snäsig och fullständigt ointresserad av att hitta en lösning. Hänvisar till klagomålsavdelningen. Och framförallt låter riktigt nöjd med att påpeka att det inte går att avsluta bilförsäkringen förrän om ett år. Jag väntar och väljer sedan att byta bilförsäkring och tecknar istället hos annat försäkringsbolag. Därefter byter jag även hemförsäkring. Det jag vet sedan tidigare, från det att jag tecknade de båda men även genom info från övriga bolag (som kan se när min nuvarande löper ut) och även info på hemsidan på Lärarförsäkringar är att bilförsäkringen inte kan sägas upp/avslutas förrän den löpt ut, dvs tidigast efter ett år, medan hemförsäkring kan avslutas när som helst. Det står att det går att avsluta när som helst genom att ringa till Lärarförsäkringar eller skriva meddelande vilket jag gjorde. Får sedan svar att det inte går. När jag hänvisar till info på hemsidan så svarar de att det är bilförsäkringen som kan sägas upp när som helst, inte hemförsäkringen??? Tycker det är märkligt men får ännu konstigare svar och ingen förklaring. Kontaktar "klagomålsansvarig" som inte heller har någon vettig förklaring varpå jag skriver igen. Till slut "går de med på att avsluta" den lite "i förtid" men jag får inga pengar tillbaka. Och det är skillnad på att säga upp och avsluta säger han. Man kan alltså inte lita på info på hemsidan, och definitivt inte på det man kommer överens om, inte på det förslaget man får skriftligt med bl.a. prisuppgifter, inte på det handläggarna säger (och då är det olika versioner varje gång man kontaktar dem). För min del har hela denna historien kring Lärarförsäkringar varit en fruktansvärt tråkig, sorglig, obehaglig och stressande upplevelse. Det är nog bättre att hitta ett försäkringsbolag och kontakta dem direkt. De flesta har många bra funktioner att räkna ut och justera olika val innan man bestämmer sig. Riktigt stora och pålitliga bolag har faktiskt bra pris och erbjudanden och då är deras försäkringar breda och omfattande. Mina vänner har lite olika och är supernöjda, lägre premier än vad jag fick betala hos Lärarförsäkringar och även bra stöd, kunniga handläggare men framförallt så blir man professionellt bemött och känner sig uppskattad som kund. Bara det är tillräcklig anledning för att välja dem. Ville bara dela med mig min historia och varna andra där ute.

SVENSKA LÄRARFÖRSÄKRINGAR AB20 jan. 2025
Reco.se

Tecknade hemförsäkring för några år sedan

Tecknade hemförsäkring för några år sedan. Hade ett mindre ärende och det var ok skött. Den personen var kunnig. Tecknade bilförsäkringen och fick prisuppgifter, för att sen upptäcka att det blev betydligt mindre rabatt. Låter det vara. Gör samma misstag när jag väljer att byta bilförsäkring för den andra bilen från ett tryggt stort bolag till Folksam genom Lärarförsäkringar. Upptäcker mycket högre premie än det vi kom överens om (och då var det överenskomna premien märkbart högre än min tidigare). När man sedan vill prata om det, klaga, be om ändring så går det inte, damen som jag pratade med är snäsig och fullständigt ointresserad av att hitta en lösning. Hänvisar till klagomålsavdelningen. Och framförallt låter riktigt nöjd med att påpeka att det inte går att avsluta bilförsäkringen förrän om ett år. Jag väntar och väljer sedan att byta bilförsäkring och tecknar istället hos annat försäkringsbolag. Därefter byter jag även hemförsäkring. Det jag vet sedan tidigare, från det att jag tecknade de båda men även genom info från övriga bolag (som kan se när min nuvarande löper ut) och även info på hemsidan på Lärarförsäkringar är att bilförsäkringen inte kan sägas upp/avslutas förrän den löpt ut, dvs tidigast efter ett år, medan hemförsäkring kan avslutas när som helst. Det står att det går att avsluta när som helst genom att ringa till Lärarförsäkringar eller skriva meddelande vilket jag gjorde. Får sedan svar att det inte går. När jag hänvisar till info på hemsidan så svarar de att det är bilförsäkringen som kan sägas upp när som helst, inte hemförsäkringen??? Tycker det är märkligt men får ännu konstigare svar och ingen förklaring. Kontaktar "klagomålsansvarig" som inte heller har någon vettig förklaring varpå jag skriver igen. Till slut "går de med på att avsluta" den lite "i förtid" men jag får inga pengar tillbaka. Och det är skillnad på att säga upp och avsluta säger han. Man kan alltså inte lita på info på hemsidan, och definitivt inte på det man kommer överens om, inte på det förslaget man får skriftligt med bl.a. prisuppgifter, inte på det handläggarna säger (och då är det olika versioner varje gång man kontaktar dem). För min del har hela denna historien kring Lärarförsäkringar varit en fruktansvärt tråkig, sorglig, obehaglig och stressande upplevelse. Det är nog bättre att hitta ett försäkringsbolag och kontakta dem direkt. De flesta har många bra funktioner att räkna ut och justera olika val innan man bestämmer sig. Riktigt stora och pålitliga bolag har faktiskt bra pris och erbjudanden och då är deras försäkringar breda och omfattande. Mina vänner har lite olika och är supernöjda, lägre premier än vad jag fick betala hos Lärarförsäkringar och även bra stöd, kunniga handläggare men framförallt så blir man professionellt bemött och känner sig uppskattad som kund. Bara det är tillräcklig anledning för att välja dem. Ville bara dela med mig min historia och varna andra där ute.

Moogio Örebro6 juli 2024
Reco.se

De var alt okej man kunde inte vänta long tid att persienner kommer ock montering gick bra .