Dåligt
4 recensioner · 1 källa
Om företaget
SVENSKA LÄRARFÖRSÄKRINGAR AB finns i Stockholm, Stockholms Län. Företaget har 4 recensioner med ett samlat betyg på 1.0 av 5. Recensioner samlas från Reco.
Recensioner
Min upplevelse är inte speciellt bra. Jag har valt att behålla dessa försäkringar eftersom det är förmånliga priser. Förmånliga priser blir att kasta pengarna i sjön när jag utestängs från att överhuvudtaget kunna använda mina försäkringar då kundtjänst på Lärarförsäkringar inte tar någon hänsyn till att jag har ADHD, autism, PTSD samt epilepsi och att jag behöver extra stöd för att ha möjlighet att förstå hur jag ska göra för att söka ersättning. Jag bemöts på ett sätt som gör att jag stängs ute från Lärarförsäkringar... på grund utav de hinder som jag har. Att enbart sitta och fylla i det som behövs för att söka ersättning ska inte göras så komplicerat att jag som försäkringstagare tillslut sitter och gråter för att jag inte vet hur jag ska göra för att kunna använda de försäkringar jag betalar för. Via kundtjänst ber jag om stöd och hjälp flera gånger och på olika sätt när jag försöker förstå vad som gäller för den sjukförsäkring jag har men jag bemöts med oförstående, jag blir avbruten konstant av personalen i kundtjänst (avdelningen för sjukvårdsförsäkringen), anpassning av kommunikationssätt görs inte, jag får inte svar på de frågor jag har, jag får inte ens fram alla frågor jag har på grund utav att jag blir avbruten mitt i de meningar jag försöker få fram och när jag tillslut brister eftersom jag inte ens får fram det jag vill säga får jag höra att jag beter mig otrevligt och att kvinnan i kundtjänst vill hänga på luren. Jag ser inte mycket poäng med att lägga pengar på ett försäkringsbolag när jag de facto utestängs från att kunna använda det jag betalar för på grund utav de funktionshinder jag har.
Min upplevelse är inte speciellt bra. Jag har valt att behålla dessa försäkringar eftersom det är förmånliga priser. Förmånliga priser blir att kasta pengarna i sjön när jag utestängs från att överhuvudtaget kunna använda mina försäkringar då kundtjänst på Lärarförsäkringar inte tar någon hänsyn till att jag har ADHD, autism, PTSD samt epilepsi och att jag behöver extra stöd för att ha möjlighet att förstå hur jag ska göra för att söka ersättning. Jag bemöts på ett sätt som gör att jag stängs ute från Lärarförsäkringar på grund utav de hinder som jag har. Att enbart sitta och fylla i det som behövs för att söka ersättning ska inte göras så komplicerat att jag som försäkringstagare tillslut sitter och gråter för att jag inte vet hur jag ska göra för att kunna använda de försäkringar jag betalar för. Via kundtjänst ber jag om stöd och hjälp flera gånger och på olika sätt när jag försöker förstå vad som gäller för den sjukförsäkring jag har men jag bemöts med oförstående, jag blir avbruten konstant av personalen i kundtjänst (avdelningen för sjukvårdsförsäkringen), anpassning av kommunikationssätt görs inte, jag får inte svar på de frågor jag har, jag får inte ens fram alla frågor jag har på grund utav att jag blir avbruten mitt i de meningar jag försöker få fram och när jag tillslut brister eftersom jag inte ens får fram det jag vill säga får jag höra att jag beter mig otrevligt och att kvinnan i kundtjänst vill hänga på luren. Jag ser inte mycket poäng med att lägga pengar på ett försäkringsbolag när jag de facto utestängs från att kunna använda det jag betalar för på grund utav de funktionshinder jag har.
Tecknade hemförsäkring för några år sedan. Hade ett mindre ärende och det var ok skött. Den personen var kunnig. Tecknade bilförsäkringen och fick prisuppgifter, för att sen upptäcka att det blev betydligt mindre rabatt. Låter det vara. Gör samma misstag när jag väljer att byta bilförsäkring för den andra bilen från ett tryggt stort bolag till Folksam genom Lärarförsäkringar. Upptäcker mycket högre premie än det vi kom överens om (och då var det överenskomna premien märkbart högre än min tidigare). När man sedan vill prata... om det, klaga, be om ändring så går det inte, damen som jag pratade med är snäsig och fullständigt ointresserad av att hitta en lösning. Hänvisar till klagomålsavdelningen. Och framförallt låter riktigt nöjd med att påpeka att det inte går att avsluta bilförsäkringen förrän om ett år. Jag väntar och väljer sedan att byta bilförsäkring och tecknar istället hos annat försäkringsbolag. Därefter byter jag även hemförsäkring. Det jag vet sedan tidigare, från det att jag tecknade de båda men även genom info från övriga bolag (som kan se när min nuvarande löper ut) och även info på hemsidan på Lärarförsäkringar är att bilförsäkringen inte kan sägas upp/avslutas förrän den löpt ut, dvs tidigast efter ett år, medan hemförsäkring kan avslutas när som helst. Det står att det går att avsluta när som helst genom att ringa till Lärarförsäkringar eller skriva meddelande vilket jag gjorde. Får sedan svar att det inte går. När jag hänvisar till info på hemsidan så svarar de att det är bilförsäkringen som kan sägas upp när som helst, inte hemförsäkringen??? Tycker det är märkligt men får ännu konstigare svar och ingen förklaring. Kontaktar "klagomålsansvarig" som inte heller har någon vettig förklaring varpå jag skriver igen. Till slut "går de med på att avsluta" den lite "i förtid" men jag får inga pengar tillbaka. Och det är skillnad på att säga upp och avsluta säger han. Man kan alltså inte lita på info på hemsidan, och definitivt inte på det man kommer överens om, inte på det förslaget man får skriftligt med bl.a. prisuppgifter, inte på det handläggarna säger (och då är det olika versioner varje gång man kontaktar dem). För min del har hela denna historien kring Lärarförsäkringar varit en fruktansvärt tråkig, sorglig, obehaglig och stressande upplevelse. Det är nog bättre att hitta ett försäkringsbolag och kontakta dem direkt. De flesta har många bra funktioner att räkna ut och justera olika val innan man bestämmer sig. Riktigt stora och pålitliga bolag har faktiskt bra pris och erbjudanden och då är deras försäkringar breda och omfattande. Mina vänner har lite olika och är supernöjda, lägre premier än vad jag fick betala hos Lärarförsäkringar och även bra stöd, kunniga handläggare men framförallt så blir man professionellt bemött och känner sig uppskattad som kund. Bara det är tillräcklig anledning för att välja dem. Ville bara dela med mig min historia och varna andra där ute.
Dela din upplevelse
När du lämnar ett recension bidrar du med konkret värde för nästa besökare och en mer rättvis bild av företaget.
Verifiera ditt ägarskap och ta kontroll över din företagsprofil på Kundernas.
Jämför fler alternativ
Välj mellan stark matchning, bredare kundunderlag och fler lokala alternativ.
Mest omtalade
Bra när du vill väga in fler recensioner och bredare underlag.
Vasamuseet
Stockholm · Museum
Andra gillar i Stockholm
4.8/5 · 67162 recensioner
Kungliga slottet
Stockholm · Slott
Andra gillar i Stockholm
4.5/5 · 44030 recensioner
Skansen
Stockholm · Friluftsmuseum
Andra gillar i Stockholm
4.5/5 · 34547 recensioner
Fotografiska Stockholm
Stockholm · Konstmuseum
Andra gillar i Stockholm
4.4/5 · 19523 recensioner
I närheten
Alternativ i samma stad när kategori inte är det enda som styr valet.
Vanadis Gummi AB/ Däckia Norrtull
Stockholm · Däckverkstad
Andra gillar i Stockholm
4.8/5 · 124 recensioner